Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.14076/13774
Title: | Modelo de Análisis Envolvente de Datos (DEA) para evaluar la eficiencia de las escuelas profesionales de Ingeniería Industrial en el Perú con enfoque de desarrollo sostenible Development Data analysis (DEA) model to evaluate the efficiency of professional Industrial Engineering school in Peru with a sustainable Development approach |
Authors: | Huamaní, Gloria T. Huamani, Salutiniano A. Salcedo, Joaquin M. Fernadez, César A. |
Keywords: | Desarrollo sostenible;Análisis envolvente de datos (DEA) |
Issue Date: | 1-Dec-2016 |
Publisher: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Citation: | T. Huamaní, G., Huamani, S., Salcedo, J., & Fernadez, C. (2016). Modelo de Análisis Envolvente de Datos (DEA) para evaluar la eficiencia de las escuelas profesionales de Ingeniería Industrial en el Perú con enfoque de desarrollo sostenible. TECNIA, 26(2), 72. https://doi.org/10.21754/tecnia.v26i1.59 |
Series/Report no.: | Volumen;26 Número;2 |
Related URI: | http://revistas.uni.edu.pe/index.php/tecnia/article/view/59 |
Abstract: | Este documento propone una metodología para formular un Modelo de Análisis Envolvente de Datos (DEA) para evaluar la eficiencia de carreras de Ingeniería Industrial en el Perú con enfoque de desarrollo sostenible. Este estudio comprende dos etapas, la primera corresponde a la identificación de variables de entradas y de salidas, a partir de otros estudios DEA aplicados en la educación superior, revisión de criterios utilizados en ranking de universidades, SUNEDU y ABET. En una segunda etapa, se propone tres modelos cuya aplicación se restringe a la disponibilidad de datos e información. This paper proposes a methodology to formúlate a Model of Data Envelopment Analysis (DEA) to evalúate the efficiency of Industrial Engineering careers in Perú with a sustainable development approach. This study comprises two stages, the first one corresponds to the Identification of input and output variables, based on other DEA studies applied in higher education, revisión of criteria used in university ranking's, SUNEDU and ABET. In a second stage, three models are proposed whose application is restricted to the availability of data and information. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.14076/13774 |
ISSN: | 2309-0413 |
E-mail: | therehuamani@gmail.com |
Rights: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | Vol. 26 Núm. 2 (2016) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TECNIA_Vol.26-n2-Art. 3.pdf | 4,22 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License
Indexado por: