Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.14076/15594
Title: | Niños y ciudad- niños de la ciudad: la "opinión experta" de los niños sobre el Verde Social: el missing link en la experiencia de participación ciudadana Children and the city - City' s children: The "expert opinion" of children on the social green: the "missing link" in the experience of citizen participation |
Authors: | Müllauer Seichter, Waltraud |
Keywords: | Utopías;Planificación;Plan urbano |
Issue Date: | 1-Jun-2014 |
Publisher: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Citation: | Müllauer-Seichter, W. (2014). Niños y ciudad- niños de la ciudad: la "opinión experta" de los niños sobre el Verde Social: el missing link en la experiencia de participación ciudadana. EST, 1(1). |
Series/Report no.: | Volumen;1 Número;1 |
Abstract: | Este texto trata sobre la experiencia de incorporar a niños y adolescentes en los procesos de evaluación de calidad de los espacios vitales de su entorno habitacional y sobre el valor de la aportación de esta "opinión experta" en la toma de decisiones de la llamada "participación ciudadana". Dentro de los dos ejes fundamentales, dimensiones sociales y económicas y conservación y gestión de los recursos para el desarrollo, corresponderá a los niños de hoy la responsabilidad de cuidar la tierra, un dato nada irrelevante, ya que en muchos países en desarrollo constituyen casi la mitad de la población. Es una razón suficiente para que, en la medida de lo posible, se integren en este proceso de negociación, entrenándose para el papel que les otorgará la sociedad en el futuro. This texc deals with the experience of letting children and adolescents participate in the evaluation of the locations that are important to them in their everyday lives as well as the significante this "experts' opinion" will have in the decision making process in the scope of the so-called citizen's survey. Within the two fundamental points for development, these being the social and economic dimensions as well as the conservation and management of resources, children today are to be responsible for taking care of tbe earth, especially when you consider that they already represent approximately half of the population in man y emerging countries. This is reason enough to involve them as much as possíble in the opinion forming process in order to train them for the role they will bave within society in the future. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.14076/15594 |
ISSN: | 2312 – 7597 |
Rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Vol. 1 Núm. 1 (2014) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
EST_Vol.1-n1-Art.6.pdf | 1,18 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License
Indexado por: