Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.14076/14900
Title: | La educación para el Desarrollo Sostenible y la enseñanza del Diseño Arquitectónico en la Universidad Nacional del Centro del Perú – Huancayo Education for Sustainable development and teaching of Architectural design at the National University of Center Perú - Huancayo |
Authors: | Concha Flores, Adolfo Gustavo |
Keywords: | Diseño arquitectónico;Desarrollo sostenible;Arquitectura |
Issue Date: | 1-Dec-2013 |
Publisher: | Universidad Nacional de Ingeniería |
Citation: | Education for Sustainable development and teaching of Architectural design at the National University of Center Perú - Huancayo |
Series/Report no.: | Volumen;6 Número;2 |
Abstract: | En esta investigación de tipo descriptivo, con un enfoque de investigación sistémica se utilizó el método de análisis de contenido. El objetivo fue describir y encontrar la relación entre las variables, Educación para el Desarrollo Sostenible (EDS) y Enseñanza del Diseño Arquitectónico (EDA) en la Facultad de Arquitectura de la Universidad Nacional del Centro del Perú - Huancayo y verificar si existe correspondencia con la Visión y la enseñanza en la Facultad de Arquitectura.
La revisión del Informe Brundtland, la tesis de Manfred Max Neef, fueron de vital importancia para la elaboración del marco teórico. Se utilizó una ficha de cotejo, compuesta por 43 indicadores que se organizaron en 4 dimensiones y 16 sub dimensiones. This descriptive research with a systemic approach to research and used the method of content analysis. The aim was to describe and find the relationship between variables, Education for Sustainable Development (ESD ) and Teaching of Architectural Design (EDA ) at the Faculty of Architecture at the National University of Center Peru - Huancayo, and test for cotTespondence with the vision and teaching at the Faculty of Architecture. The revision of the Brundtland Report, the thesis Manfred Max Neef, were vital to the development of the theoretical framework A form of collation, consisting of 43 indicators organized in 14 dimensions and 16 sub dimensions was used. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.14076/14900 |
ISSN: | 2074-6989 |
E-mail: | gusstock@hotmail.es |
Rights: | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
Appears in Collections: | Vol. 6 Núm. 2 (2013) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
CyA_Vol.6-n2-Art.1.pdf | 672,53 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License
Indexado por: