Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.14076/14957
Title: Los desafíos de la cualificación docente: el caso de la Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo de la Universidad de Buenos Aires (1992 - 2004)
The challenges of teaching qualification: the case of the Faculty of Architecture, Design and Urbanism of the University of Buenos Aires (1992-2004)
Authors: Fiorito, Mariana I.
Keywords: Historia;Docencia en arquitectura;FADU-UBA
Issue Date: 1-Dec-2011
Publisher: Universidad Nacional de Ingeniería
Citation: Fiorito, M. (2011). Los desafíos de la cualificación docente: el caso de la Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo de la Universidad de Buenos Aires (1992 - 2004). Ciudad & Arquitectura, 4(2).
Series/Report no.: Volumen;4
Número;2
Abstract: Este artículo no busca examinar la manera en la cual la didácticas de diseño son aplicadas, sino más bien estudiar las actuales características de aquellos que las practican, respondiendo a la interrogante sobre lo principales rasgos y particularidades de los docente en arquitectura y años recientes. Por e ta razón, presentamos el caso de la Facultad de Arquitectura, Diseño y Urbanismo de la Universidad de Buenos Aires, una de las mas prestigiosas universidades públicas de Argentina, tanto por la masiva cantidad de estudiantes matriculado , como por el numeroso staff de docentes. La idea es (re)construir el perfil docente de las dos últimas décadas en dicha facultad a través de los censos de docentes registrados por la universidad entre 1992 y 2004 basada en indicadores de tipo demográfico, condicione de trabajo, capacitación y publicaciones
This paper dloes not seek to examine the way in which the didactics of design are applied, but rather to study the current characteristics of those who execute them, responding to the question about the main feature and particularities of teachers of architecture in recent years. For this reason, we present the case of the Faculty of Architecture, Design and Urbanism of the University of Buenos Aires, one of the most distinguished public universities in Argentina for its massive tudent registration and, hence, for the vol u me of its teaching staff. The idea is to (re )construct the teaching profile of the past two decades in the facu lty by means of 4 teacher censuses carried out by the University between 1.992 and 2004 based on indicator of demographic fea tu res, working conditions, training, and publications.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.14076/14957
ISSN: 2074-6989
Rights: info:eu-repo/semantics/restrictedAccess
Appears in Collections:Vol. 4 Núm. 2 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CyA_Vol.4-n2-Art.3.pdf1,19 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons

Indexado por:
Indexado por Scholar Google LaReferencia Concytec BASE renati ROAR ALICIA RepoLatin UNI